loading...

طراحي سايت

بازدید : 248
11 زمان : 1399:2

همه ما دوست داريم از آينده و اتفاقات آن آگاه باشيم . اين مقاله به آينده طراحي سايت و دنياي وب است . اگر دوست داريد از آينده طراحي سايت آگاه شويد اين مقاله را بخوانيد .در ادامه همراه با طراحي سايت باشيد.

آينده وبلاگ نويسي هاي آنلاين به نظر مي رسد كه به سمت گرايش هاي مجلات مي رود. اما اين جمله به چه معنا مي باشد؟ چگونه يك وبلاگ را با يك سايت مجله اي آنلاين از هم تشخيص مي دهيد و نفاوت هاي شان را درك مي كنيد؟

آيا مي خواهيد وارد دنياي وبلاگ بشويد، آيا مي خواهيد اين مرحله را با موفقيت پشت سر بگذاريد؟ من جزو آن دسته افرادي هستم كه در اين زمينه موفق شدم و در اين مقاله مي خواهم توصيه هاي براي راه اندازي يك وبلاگ چشمگير و البته همراه با سبك هاي مدرن تر، ارائه دهم.

اگر مي خواهيد وبلاگ تان را به صورت منحصر به فرد و بزرگي راه اندازي كنيد، وبلاگ شما بايد از سبك هاي مدرني پيروي كند تا بتواند نظر كاربران و مخاطبين را به خود جلب نمايد. از خودتان اين سوال ساده را بپرسيد" آيا وبلاگ من مواردي را مهيا مي كند كه هزاران وبلاگ ديگر ندارند". اگر شما چيزهاي بخصوصي نداشته باشيد كه ارائه دهيد، هيچ كس به چيزي كه راه اندازي مي كنيد و چگونه راه اندازي مي كنيد، توجه اي ندارد.

در اين پست من برخي از گرايش هاي پايه را تحت پوشش قرار خواهم داد كه وارد دنياي وبلاگ نويسي شده است و اساسا چگونگي اين كه ما نشريات آنلاين را مشاهده مي كنيم را تغيير مي دهد.از نظر ظاهري شايد تفاوت هاي بسياري ميان يك وبلاگ و يك سايت مجله اي آنلاين وجود نداشته باشد. بزرگ ترين فاكتورها در اين زمينه ديدگاه عمومي و طراحي كلي سايت ها مي باشد.

ويجت هاي داستاني ويژه در طراحي سايت

هر صفحه هوم وب سايت مجله بايد داراي ويجت هاي ويژه براي پست ها و مقالات باشد. اين مورد بهترين راه براي مجزا كردن وبلاگ تان از مابقي موارد مشابه مي باشد و به آن نماي حرفه اي را القاء مي كند.

هر ويجت ويژه بايد داراي تصاوير بند انگشتي براي پست هايي باشد كه درون يك شبكه و يا كروسل، سامان دهي و مرتب شده اند. اين امر مي تواند يك كروسل بزرگ چرخان باشد و يا يك شبكه ثابت با اندازه هاي بند انگشتي.

در اين جا هيچ پاسخ اشتباهي وجود ندارد و هر چه شما خلاق تر باشيد، بيشتر مي توانيد نماي منحصر به فرد را به طراحي سايت تان القاء كنيد.به عنوان مثال به سايت THE STYLE SPY نگاه بي اندازيد كه از اندازه تصاوير بند انگشتي براي مقاله هاي مختلف خود استفاده مي كند.

مقاله برتر، بيشترين توجه را از كاربران به دست مي آورد. اين مقاله داراي بزرگ ترين تصوير نمايش داده شده است كه در تمام عرض صفحه قرار دارد. سه مقاله كوچك تر در پايين تصوير بزرگ در اندازه كوچك تري مشاهده مي شوند.

هر تغيير در اين جا باعث مي شود تا استفاده از شبكه ديگري در اين سايت نمايان شود و مشاهده مي كنيد كه به دنبال اين تغييرات، وب سايت از حالت عادي صفحه خارج مي گردد. شايد اين مثال اندكي بي ربط به موضوع مورد بحث ما باشد، اما بايد بدانيد كه گزينه خوبي براي اثبات كردن اين موضوع مي باشد كه داستان ها و يا مقالات ويژه چگونه مي توانند در صفحه قرار بگيرند.

به فضاي طراحي HONGKIAT نگاهي بي اندازيد كه خود را به عنوان يك وبلاگ، برند سازي مي نمايد. در هر صورت، اين وب سايت از يك ويجت ويژه داستاني استفاده مي نمايد تا نماي مجله اي را در صفحه هوم ايجاد نمايد.

اين ويجت در تمام صفحه نمايش گسترده مي شود و از اندازه هاي مختلفي تصاوير براي پست ها و مقاله استفاده مي نمايد. ما دوباره يك مقاله و يا داستان بسيار بزرگ را مي بينيم كه بيشترين توجه را به سمت خود جذب مي نمايد.

سپس همان طور كه از چپ به راست حركت مي نماييد، شما ويجت هاي كوچك و كوچك تري را مشاهده مي كنيد. اين طراحي سايت به طور كامل ريسپانسيو مي باشد و از اين رو حتي كاربران گوشي همراه نيز مي توانند به اين ويجت پست هاي ويژه دسترسي داشته باشند.

اين طراحي ها وسيله اي براي نشان دادن داستان ها و مقالات ويژه و بخصوص و مهم مي باشند و به جلب توجه هر چه بيشتر افراد و كاربران به پست ها و مقالات كمك مي نمايد.برخي از ويجت هاي داستاني ويژه از كروسل ها استفاده مي كنند تا ميان داستان و يا مقالات مختلف، در حركت باشند. اين يك استراتژي آراسته و منظم است، اما شايد بهترين راه حل موجود به نظر نيايد.

كروسل ها به كاربردي بودن شان مشهور نمي باشند و از اين رو ممكن است در جلب نظر كاربران اندكي با مشكلاتي مواجه باشند.شما در وب سايت و يا وبلاگ COMPUTERWORLD يك كروسل فعالي را مشاهده مي كنيد كه با سري پست هايي نمايان مي شود كه به صورت اتوماتيك مي چرخند.

اگر شما مي خواهيد از اين تكنيك در طراحي سايت و يا بخش وبلاگ سايت تان استفاده كنيد، شايد ايده خيلي بدي نباشد. در هر صورت من آن را تنها به اين دليل كه بسيار تكنيكي است خيلي پيشنهاد نمي كنم، به اين دليل كه ممكن است نتايج حاصل از اين روش خيلي عالي نباشد.

در هر صورت ويجت داستاني ويژه يك عامل اجباري براي هر تم مجله اي مي باشد. اين كه چگونه شما اين ويجت را طراحي مي كنيد، بستگي به خودتان دارد. اما يك راه اثبات شده اي به حساب مي آيد كه باعث مي شود تا وبلاگ ساده اي را وارد مرحله حرفه اي و بالاتري نماييد.

تيتر ها همراه با تگ لاين ها در طراحي سايت

شما اين مورد را بارها در روزنامه ها و مجلات چاپي مشاهده كرده ايد، اما يك گرايش جديد و تازه واردي در دنياي اينترنت شناخته مي شود. ناشران حالا تيتر هايي را مي نويسند كه هم شامل تگ لاين با اطلاعات اضافه درباره داستان مي باشد.

شما اين گرايش را بيشتر در سايت هاي جديدي مانند THIS PIECE براي پست HUFFONGTON مشاهده مي نماييد. تگ لاين ها بسيار عالي مي باشند، زيرا جزئيات بيشتري را به داستان مي بخشند. آن ها بيشتر شبيه A LEDE كار مي كنند تا مردم را به خواندن ادامه مقاله ترغيب شوند.

اما اگر شما درون پست HUFFINGTON بيشتر جلو رويد، مي بينيد كه تنها داستان هاي اندكي داراي چنين تگ لايني مي باشند. اين موضوع چيزي نيست كه شما براي هر پستي به كار ببريد و يك ويژگي اجباري و الزامي براي تمامي سايت هاي مجله اي نمي باشد.

در هر صورت من به شدت رشد اين اين گرايش را در بيشتر وب سايت ها مشاهده مي نمايم كه تگ لايني را با محتواهاي جديدشان مطابقت مي دهند. اين مورد مي تواند در ويجت هاي ويژه داستان ها و مقالات نيز به عنوان تگ لايني در زير تيتر نيز به كار رود.

نگاهي به وبلاگ هاي بزرگ مورد علاقه تان بي اندازيد و دريابيد كه آيا آن ها از تگ لاين ها استفاده مي كنند يا خير. من شرط مي بندم كه بيشتر آن ها از اين گرايش به كار مي برند.

هم چنين توجه كنيد كه چگونه بيشتر تيتر ها داراي رنگ متن تيتره تري از تگ لاين مربوطه مي باشند. اين كنتراست مي تواند توجه بازديدكنندگان را در وهله اول جذب نمايد و سپس آن ها را به خواندن تگ لاين و در نهايت به خواندن مقاله ترغيب مي نمايد.

لينك هاي محتواهاي مربوطه يا RELATED CONTENT

سايت هاي مجله اي بزرگ تر تمايل دارند تا صد ها هزار پست را همراه با محتواهاي كه هر روز مي افزايند، در بر داشته باشند و در معرض نمايش بگذارند.

با اين ميزان و اندازه، ايده خوبي مي باشد تا مقاله هاي مربوطه را به همديگر لينك كنيد. شما مي توانيد هميشه "RELATED POSTS و يا پست هاي مربوطه" را به عنوان ويجتي در انتهاي هر پست و يا مقاله بي افزاييد. هم چنين مي توانيد به طور مستقيم لينك هايي را در محتواها به كار ببنديد.

اسكرين شات بالا از مقاله TECHCRUNCH است كه همراه با يك ويجت كوچك در نزديك انتهاي پست، مي باشد. اين لينك با برچسب "مقاله هاي مربوطه و يا RELATED ARTICLES" مي باشد و به مقاله هاي مشابه بسياري كه موضوع مشابه اي را تحت پوشش قرار مي دهند، لينك مي شود.

اين مورد يك راه عالي براي نگه داشتن خوانندگان در وب سايت مي باشد و باعث مي شود تا آن ها به پست هاي مشابه ديگر و بيشتري جذب شوند. فكر نمي كنم كه اين مورد براي هر وبلاگي كاربرد داشته باشد، اما يك گرايش به شدت صعودي است كه روز به روز در حال افزايش يافتن است.

شما مي توانيد هم چنين اين بخش ها را به پست ها نيز بي افزاييد كه بخشي از سري بزرگ تري مي باشد. براي مثال ZDNET، CES 2017 را با جزئيات عالي و مفصلي تحت پوشش خود قرار داد و از اين رو هر پست شامل يك ليستي از مقاله ها و يا پست هاي مربوطه درباره رويدادهاي 2017 مي شود.

اين لينك ها تنها به اين موضوع مربوط مي باشند، اما اين تكنيك مي تواند به هر رويدادي ديگري نيز ارتباط يابد و يا حتي مربوط به يك محصول تازه منتشر شده مانند آيفون جديد باشد.

اگر شما داراي لينك هاي متعددي در وب سايت خود نمي باشيد، سپس شما مي توانيد لينك هايي را به صورت گاه و بي گاه بي افزاييد، البته اگر با مقاله مورد نظر از نظر موضوعي و محتوايي ارتباط دارد. به اين ترتيب است كه MASHABLE لينك گذاري هاي دروني خود را به گونه اي انجام مي دهد كه مي توانيد آن ها در هر پست موجود مشاهده نماييد.

در اين جا آن ها حروف بزرگ و برجسته اي را در قالب "SEE ALSO" نمايان مي سازند كه به طور طبيعي وقفه اي در خواندن كاربران ايجاد كرده و توجه آن ها را به خود جلب مي نمايد.

اين گرايش بسيار در مجله هاي بزرگ محبوب مي باشد و مطمئن مي باشم كه به خوبي براي افزايش بازديد كاربران در وب سايت بسيار عملي شده و گزينه مفيدي محسوب مي شود.

نوار هاي اسكرولي ثابت در طراحي سايت

بسيار رايج است كه از نوار جستجويابي ثابت در طراحي وبلاگ و يا سايت مجله اي خود استفاده نماييد. اما يك گرايش جديد رو به رشد اين مي باشد كه يك نوار ثابتي را در كنار محتواهاي اصلي قرار دهيم.

اين امر مي تواند هم چنان كه كاربران براي خواندن به سمت پايين صفحه اسكرول مي نمايند، محتواهاي مشخصي در كنار مقاله ها ثابت باقي بمانند. اين مورد مي تواند به افزايش تعاملات در سايت ها كمك كند، اما تنها در مانيتور هاي بزرگي مانند دسك تاپ ها و لپ تاپ ها كار ساز و عملي مي شود.

نگاهي به مثال بالا از مجله CLUTCH بي اندازيد. اين مورد داراي نوار كناري ثابت با يك جفت باكس تبليغاتي و يك نواري با برچسب "RELATED POSTS" مي باشد كه در ميان آن ها قرار گرفته است.

اگر شما محتواهاي طولاني در وب سايت خود داريد، اين نوار كناري مي تواند به سرعت از ديد خارج گردد. اما نواركناري اسلايدي ثابت مي تواند باعث شود هم چنان به محتواهاي مهم در هر زماني نگاه كنيد و آن ها را در معرض ديد خود داشته باشيد.

اين تكنيك زماني كه شما موارد ارزشمند تري از تبليغات را در وب سايت تان داريد، بسيار بهتر و كاربردي تر كار مي كند.در نوار كنار سايت HEAVY شما يك باكس كوچك ميان تبليغات را مشاهده خواهيد كرد. اگر هم كاربران در بخش ADBLOCK باشند، تنها فيلد آدرس ايميل را مشاهده مي نمايند.

اما اين فيلد حداقل براي كاربران ارزش مند است. با اجبار به اسكرول كردن بيشتر محتوا، اين بخش مي تواند ثبت نام هاي بسياري را از آن خود نمايد. و واقعا هيچ مورد منفي و خورده اي نمي توان به اين نوار كناري ثابت گرفت، از اين رو گرايشي مي باشد كه فكر مي كنم كه ارزش اين را دارد تا در طراحي سايت هاي مجله اي و وبلاگ خود از آن استفاده كنيد.


طرح بندي هاي كاستوم و سفارشي صفحه هوم در طراحي سايت

صفحات هوم مجله ها از طراحي معمولي و رايج وبلاگ ها كه تنها يك سري پست ها را به صورت خطي نمايان مي ساختند، فاصله گرفته است.

هم چنين اين طراحي خطي مي تواند مورد خوبي هم به شمار آيد. اين تكنيك براي آرشيو هاي ناشران، آرشيو هاي تاريخي و طبقه بندي صفحات مورد خوبي است. اما صفحات هوم بايد مانند دري به سمت مجله تان باشد. اين مورد بايد به گونه متفاوت تري طراحي گردد.

طرح بندي وب سايت VULTURE يك مثال حيرت انگيز مي باشد كه از سه ستون با عرض هاي مختلف استفاده مي نمايد. اين پست ها هر كدام داراي اندازه هاي مختلفي براي تيتر ها و تصاوير بند انگشتي شان مي باشد.

به ياد داشته باشيد كه VULTUREيك مجله بزرگ با صد ها پست هاي جديد است كه روزانه منتشر مي گردد. اين سطح از جزئيات ممكن نيست براي وبلاگ هاي مجله اي كوچك تر كه تنها در روز يك يا دو پست را منتشر مي كنند، ضروري و اجباري باشد.

شما مي توانيد تنها طراحي ساده تري را در AD AGE كه طرح بندي خطي پست ها را در صفحه هوم تركيب نموده است، مشاهده نماييد.

در مثالي كه در تصوير بالا مي بينيد، بخش بالايي از سيستم شبكه اي خود استفاده كرده است و اين مورد مانند ويجت داستاني ويژه كار مي كند. اساسا اين مورد عالي و كامل نمي باشد، اما جذاب تر از طرح بندي يك وبلاگ ساده است.

اين مورد ديگر سناريو اي مي باشد كه شما واقعا مي خواهيد به آن نگاه بي اندازيد تا الهاماتي را به دست آوريد.

نگاهي به وب سايت هاي مجله اي مورد علاقه خود بي اندازيد و طراحي ها موجود در صفحه هوم شان را مطالعه نماييد. چه چيزهايي را دوست داريد؟ چه چيزي باعث مي شود تا آن ها براي استفاده آسان باشند؟

هيچ جواب درست و صحيحي براي طرح بندي هاي مدرن مجلات وجود ندارد. همه آن ها داراي ويژگي هاي مشابه اي مي باشند، با اين تفاوت كه شايد برخي از آن ها داراي امكانات و وجه هاي ويژه و بخصوصي باشند.

دريابيد كه چه چيزي بيشتر براي شما كاربرد دارد و با اين گرايش ها همراه شويد تا بتوانيد وبلاگ خود را وارد سبك طراحي هاي مجله اي آينده و مدرن بسازيد و نتايج بهتري را كسب كنيد.


طراحي هاي آينده وبلاگ ها و طراحي سايت

من مي توانم دنيايي را تصور كنم كه وبلاگ نويس ها هم چنان طراحي هاي ساده تر وبلاگ خود را در كنار سايت هاي مجله اي، راه اندازي مي نمايند.

هيچ چيز اشتباهي در راه انداي وبلاگ هاي شخصي وجود ندارد و در حقيقت من پيشنهاد مي كنم تا طرح بندي هاي قديمي را براي وبلاگ هاي شخصي و يا براي برند هاي كوچك تر خود باز هم نگاه داريد و استفاده كنيد.

اما براي مجلات بزرگ و برند هاي مشهور، يك اجباري وجود دارد كه از طراحي ساده وبلاگ ها دوري گزينند. و با توجه به اين گرايش هاي گفته شده، به راحتي مي توانيد طرح بندي هاي جديدي را براي وب سايت مجله اي خود به كار ببنديد كه به خوبي با نشريات قدرتمند تان مطابقت مي يابد و مي توانند نتايجي را براي شما به بار آورند كه با استفاده از طرح بندي ها قديمي هرگز نمي توانستيد به آن دست يابيد.

منبع: طراحي سايت

همه ما دوست داريم از آينده و اتفاقات آن آگاه باشيم . اين مقاله به آينده طراحي سايت و دنياي وب است . اگر دوست داريد از آينده طراحي سايت آگاه شويد اين مقاله را بخوانيد .در ادامه همراه با طراحي سايت باشيد.

آينده وبلاگ نويسي هاي آنلاين به نظر مي رسد كه به سمت گرايش هاي مجلات مي رود. اما اين جمله به چه معنا مي باشد؟ چگونه يك وبلاگ را با يك سايت مجله اي آنلاين از هم تشخيص مي دهيد و نفاوت هاي شان را درك مي كنيد؟

آيا مي خواهيد وارد دنياي وبلاگ بشويد، آيا مي خواهيد اين مرحله را با موفقيت پشت سر بگذاريد؟ من جزو آن دسته افرادي هستم كه در اين زمينه موفق شدم و در اين مقاله مي خواهم توصيه هاي براي راه اندازي يك وبلاگ چشمگير و البته همراه با سبك هاي مدرن تر، ارائه دهم.

اگر مي خواهيد وبلاگ تان را به صورت منحصر به فرد و بزرگي راه اندازي كنيد، وبلاگ شما بايد از سبك هاي مدرني پيروي كند تا بتواند نظر كاربران و مخاطبين را به خود جلب نمايد. از خودتان اين سوال ساده را بپرسيد" آيا وبلاگ من مواردي را مهيا مي كند كه هزاران وبلاگ ديگر ندارند". اگر شما چيزهاي بخصوصي نداشته باشيد كه ارائه دهيد، هيچ كس به چيزي كه راه اندازي مي كنيد و چگونه راه اندازي مي كنيد، توجه اي ندارد.

در اين پست من برخي از گرايش هاي پايه را تحت پوشش قرار خواهم داد كه وارد دنياي وبلاگ نويسي شده است و اساسا چگونگي اين كه ما نشريات آنلاين را مشاهده مي كنيم را تغيير مي دهد.از نظر ظاهري شايد تفاوت هاي بسياري ميان يك وبلاگ و يك سايت مجله اي آنلاين وجود نداشته باشد. بزرگ ترين فاكتورها در اين زمينه ديدگاه عمومي و طراحي كلي سايت ها مي باشد.

ويجت هاي داستاني ويژه در طراحي سايت

هر صفحه هوم وب سايت مجله بايد داراي ويجت هاي ويژه براي پست ها و مقالات باشد. اين مورد بهترين راه براي مجزا كردن وبلاگ تان از مابقي موارد مشابه مي باشد و به آن نماي حرفه اي را القاء مي كند.

هر ويجت ويژه بايد داراي تصاوير بند انگشتي براي پست هايي باشد كه درون يك شبكه و يا كروسل، سامان دهي و مرتب شده اند. اين امر مي تواند يك كروسل بزرگ چرخان باشد و يا يك شبكه ثابت با اندازه هاي بند انگشتي.

در اين جا هيچ پاسخ اشتباهي وجود ندارد و هر چه شما خلاق تر باشيد، بيشتر مي توانيد نماي منحصر به فرد را به طراحي سايت تان القاء كنيد.به عنوان مثال به سايت THE STYLE SPY نگاه بي اندازيد كه از اندازه تصاوير بند انگشتي براي مقاله هاي مختلف خود استفاده مي كند.

مقاله برتر، بيشترين توجه را از كاربران به دست مي آورد. اين مقاله داراي بزرگ ترين تصوير نمايش داده شده است كه در تمام عرض صفحه قرار دارد. سه مقاله كوچك تر در پايين تصوير بزرگ در اندازه كوچك تري مشاهده مي شوند.

هر تغيير در اين جا باعث مي شود تا استفاده از شبكه ديگري در اين سايت نمايان شود و مشاهده مي كنيد كه به دنبال اين تغييرات، وب سايت از حالت عادي صفحه خارج مي گردد. شايد اين مثال اندكي بي ربط به موضوع مورد بحث ما باشد، اما بايد بدانيد كه گزينه خوبي براي اثبات كردن اين موضوع مي باشد كه داستان ها و يا مقالات ويژه چگونه مي توانند در صفحه قرار بگيرند.

به فضاي طراحي HONGKIAT نگاهي بي اندازيد كه خود را به عنوان يك وبلاگ، برند سازي مي نمايد. در هر صورت، اين وب سايت از يك ويجت ويژه داستاني استفاده مي نمايد تا نماي مجله اي را در صفحه هوم ايجاد نمايد.

اين ويجت در تمام صفحه نمايش گسترده مي شود و از اندازه هاي مختلفي تصاوير براي پست ها و مقاله استفاده مي نمايد. ما دوباره يك مقاله و يا داستان بسيار بزرگ را مي بينيم كه بيشترين توجه را به سمت خود جذب مي نمايد.

سپس همان طور كه از چپ به راست حركت مي نماييد، شما ويجت هاي كوچك و كوچك تري را مشاهده مي كنيد. اين طراحي سايت به طور كامل ريسپانسيو مي باشد و از اين رو حتي كاربران گوشي همراه نيز مي توانند به اين ويجت پست هاي ويژه دسترسي داشته باشند.

اين طراحي ها وسيله اي براي نشان دادن داستان ها و مقالات ويژه و بخصوص و مهم مي باشند و به جلب توجه هر چه بيشتر افراد و كاربران به پست ها و مقالات كمك مي نمايد.برخي از ويجت هاي داستاني ويژه از كروسل ها استفاده مي كنند تا ميان داستان و يا مقالات مختلف، در حركت باشند. اين يك استراتژي آراسته و منظم است، اما شايد بهترين راه حل موجود به نظر نيايد.

كروسل ها به كاربردي بودن شان مشهور نمي باشند و از اين رو ممكن است در جلب نظر كاربران اندكي با مشكلاتي مواجه باشند.شما در وب سايت و يا وبلاگ COMPUTERWORLD يك كروسل فعالي را مشاهده مي كنيد كه با سري پست هايي نمايان مي شود كه به صورت اتوماتيك مي چرخند.

اگر شما مي خواهيد از اين تكنيك در طراحي سايت و يا بخش وبلاگ سايت تان استفاده كنيد، شايد ايده خيلي بدي نباشد. در هر صورت من آن را تنها به اين دليل كه بسيار تكنيكي است خيلي پيشنهاد نمي كنم، به اين دليل كه ممكن است نتايج حاصل از اين روش خيلي عالي نباشد.

در هر صورت ويجت داستاني ويژه يك عامل اجباري براي هر تم مجله اي مي باشد. اين كه چگونه شما اين ويجت را طراحي مي كنيد، بستگي به خودتان دارد. اما يك راه اثبات شده اي به حساب مي آيد كه باعث مي شود تا وبلاگ ساده اي را وارد مرحله حرفه اي و بالاتري نماييد.

تيتر ها همراه با تگ لاين ها در طراحي سايت

شما اين مورد را بارها در روزنامه ها و مجلات چاپي مشاهده كرده ايد، اما يك گرايش جديد و تازه واردي در دنياي اينترنت شناخته مي شود. ناشران حالا تيتر هايي را مي نويسند كه هم شامل تگ لاين با اطلاعات اضافه درباره داستان مي باشد.

شما اين گرايش را بيشتر در سايت هاي جديدي مانند THIS PIECE براي پست HUFFONGTON مشاهده مي نماييد. تگ لاين ها بسيار عالي مي باشند، زيرا جزئيات بيشتري را به داستان مي بخشند. آن ها بيشتر شبيه A LEDE كار مي كنند تا مردم را به خواندن ادامه مقاله ترغيب شوند.

اما اگر شما درون پست HUFFINGTON بيشتر جلو رويد، مي بينيد كه تنها داستان هاي اندكي داراي چنين تگ لايني مي باشند. اين موضوع چيزي نيست كه شما براي هر پستي به كار ببريد و يك ويژگي اجباري و الزامي براي تمامي سايت هاي مجله اي نمي باشد.

در هر صورت من به شدت رشد اين اين گرايش را در بيشتر وب سايت ها مشاهده مي نمايم كه تگ لايني را با محتواهاي جديدشان مطابقت مي دهند. اين مورد مي تواند در ويجت هاي ويژه داستان ها و مقالات نيز به عنوان تگ لايني در زير تيتر نيز به كار رود.

نگاهي به وبلاگ هاي بزرگ مورد علاقه تان بي اندازيد و دريابيد كه آيا آن ها از تگ لاين ها استفاده مي كنند يا خير. من شرط مي بندم كه بيشتر آن ها از اين گرايش به كار مي برند.

هم چنين توجه كنيد كه چگونه بيشتر تيتر ها داراي رنگ متن تيتره تري از تگ لاين مربوطه مي باشند. اين كنتراست مي تواند توجه بازديدكنندگان را در وهله اول جذب نمايد و سپس آن ها را به خواندن تگ لاين و در نهايت به خواندن مقاله ترغيب مي نمايد.

لينك هاي محتواهاي مربوطه يا RELATED CONTENT

سايت هاي مجله اي بزرگ تر تمايل دارند تا صد ها هزار پست را همراه با محتواهاي كه هر روز مي افزايند، در بر داشته باشند و در معرض نمايش بگذارند.

با اين ميزان و اندازه، ايده خوبي مي باشد تا مقاله هاي مربوطه را به همديگر لينك كنيد. شما مي توانيد هميشه "RELATED POSTS و يا پست هاي مربوطه" را به عنوان ويجتي در انتهاي هر پست و يا مقاله بي افزاييد. هم چنين مي توانيد به طور مستقيم لينك هايي را در محتواها به كار ببنديد.

اسكرين شات بالا از مقاله TECHCRUNCH است كه همراه با يك ويجت كوچك در نزديك انتهاي پست، مي باشد. اين لينك با برچسب "مقاله هاي مربوطه و يا RELATED ARTICLES" مي باشد و به مقاله هاي مشابه بسياري كه موضوع مشابه اي را تحت پوشش قرار مي دهند، لينك مي شود.

اين مورد يك راه عالي براي نگه داشتن خوانندگان در وب سايت مي باشد و باعث مي شود تا آن ها به پست هاي مشابه ديگر و بيشتري جذب شوند. فكر نمي كنم كه اين مورد براي هر وبلاگي كاربرد داشته باشد، اما يك گرايش به شدت صعودي است كه روز به روز در حال افزايش يافتن است.

شما مي توانيد هم چنين اين بخش ها را به پست ها نيز بي افزاييد كه بخشي از سري بزرگ تري مي باشد. براي مثال ZDNET، CES 2017 را با جزئيات عالي و مفصلي تحت پوشش خود قرار داد و از اين رو هر پست شامل يك ليستي از مقاله ها و يا پست هاي مربوطه درباره رويدادهاي 2017 مي شود.

اين لينك ها تنها به اين موضوع مربوط مي باشند، اما اين تكنيك مي تواند به هر رويدادي ديگري نيز ارتباط يابد و يا حتي مربوط به يك محصول تازه منتشر شده مانند آيفون جديد باشد.

اگر شما داراي لينك هاي متعددي در وب سايت خود نمي باشيد، سپس شما مي توانيد لينك هايي را به صورت گاه و بي گاه بي افزاييد، البته اگر با مقاله مورد نظر از نظر موضوعي و محتوايي ارتباط دارد. به اين ترتيب است كه MASHABLE لينك گذاري هاي دروني خود را به گونه اي انجام مي دهد كه مي توانيد آن ها در هر پست موجود مشاهده نماييد.

در اين جا آن ها حروف بزرگ و برجسته اي را در قالب "SEE ALSO" نمايان مي سازند كه به طور طبيعي وقفه اي در خواندن كاربران ايجاد كرده و توجه آن ها را به خود جلب مي نمايد.

اين گرايش بسيار در مجله هاي بزرگ محبوب مي باشد و مطمئن مي باشم كه به خوبي براي افزايش بازديد كاربران در وب سايت بسيار عملي شده و گزينه مفيدي محسوب مي شود.

نوار هاي اسكرولي ثابت در طراحي سايت

بسيار رايج است كه از نوار جستجويابي ثابت در طراحي وبلاگ و يا سايت مجله اي خود استفاده نماييد. اما يك گرايش جديد رو به رشد اين مي باشد كه يك نوار ثابتي را در كنار محتواهاي اصلي قرار دهيم.

اين امر مي تواند هم چنان كه كاربران براي خواندن به سمت پايين صفحه اسكرول مي نمايند، محتواهاي مشخصي در كنار مقاله ها ثابت باقي بمانند. اين مورد مي تواند به افزايش تعاملات در سايت ها كمك كند، اما تنها در مانيتور هاي بزرگي مانند دسك تاپ ها و لپ تاپ ها كار ساز و عملي مي شود.

نگاهي به مثال بالا از مجله CLUTCH بي اندازيد. اين مورد داراي نوار كناري ثابت با يك جفت باكس تبليغاتي و يك نواري با برچسب "RELATED POSTS" مي باشد كه در ميان آن ها قرار گرفته است.

اگر شما محتواهاي طولاني در وب سايت خود داريد، اين نوار كناري مي تواند به سرعت از ديد خارج گردد. اما نواركناري اسلايدي ثابت مي تواند باعث شود هم چنان به محتواهاي مهم در هر زماني نگاه كنيد و آن ها را در معرض ديد خود داشته باشيد.

اين تكنيك زماني كه شما موارد ارزشمند تري از تبليغات را در وب سايت تان داريد، بسيار بهتر و كاربردي تر كار مي كند.در نوار كنار سايت HEAVY شما يك باكس كوچك ميان تبليغات را مشاهده خواهيد كرد. اگر هم كاربران در بخش ADBLOCK باشند، تنها فيلد آدرس ايميل را مشاهده مي نمايند.

اما اين فيلد حداقل براي كاربران ارزش مند است. با اجبار به اسكرول كردن بيشتر محتوا، اين بخش مي تواند ثبت نام هاي بسياري را از آن خود نمايد. و واقعا هيچ مورد منفي و خورده اي نمي توان به اين نوار كناري ثابت گرفت، از اين رو گرايشي مي باشد كه فكر مي كنم كه ارزش اين را دارد تا در طراحي سايت هاي مجله اي و وبلاگ خود از آن استفاده كنيد.


طرح بندي هاي كاستوم و سفارشي صفحه هوم در طراحي سايت

صفحات هوم مجله ها از طراحي معمولي و رايج وبلاگ ها كه تنها يك سري پست ها را به صورت خطي نمايان مي ساختند، فاصله گرفته است.

هم چنين اين طراحي خطي مي تواند مورد خوبي هم به شمار آيد. اين تكنيك براي آرشيو هاي ناشران، آرشيو هاي تاريخي و طبقه بندي صفحات مورد خوبي است. اما صفحات هوم بايد مانند دري به سمت مجله تان باشد. اين مورد بايد به گونه متفاوت تري طراحي گردد.

طرح بندي وب سايت VULTURE يك مثال حيرت انگيز مي باشد كه از سه ستون با عرض هاي مختلف استفاده مي نمايد. اين پست ها هر كدام داراي اندازه هاي مختلفي براي تيتر ها و تصاوير بند انگشتي شان مي باشد.

به ياد داشته باشيد كه VULTUREيك مجله بزرگ با صد ها پست هاي جديد است كه روزانه منتشر مي گردد. اين سطح از جزئيات ممكن نيست براي وبلاگ هاي مجله اي كوچك تر كه تنها در روز يك يا دو پست را منتشر مي كنند، ضروري و اجباري باشد.

شما مي توانيد تنها طراحي ساده تري را در AD AGE كه طرح بندي خطي پست ها را در صفحه هوم تركيب نموده است، مشاهده نماييد.

در مثالي كه در تصوير بالا مي بينيد، بخش بالايي از سيستم شبكه اي خود استفاده كرده است و اين مورد مانند ويجت داستاني ويژه كار مي كند. اساسا اين مورد عالي و كامل نمي باشد، اما جذاب تر از طرح بندي يك وبلاگ ساده است.

اين مورد ديگر سناريو اي مي باشد كه شما واقعا مي خواهيد به آن نگاه بي اندازيد تا الهاماتي را به دست آوريد.

نگاهي به وب سايت هاي مجله اي مورد علاقه خود بي اندازيد و طراحي ها موجود در صفحه هوم شان را مطالعه نماييد. چه چيزهايي را دوست داريد؟ چه چيزي باعث مي شود تا آن ها براي استفاده آسان باشند؟

هيچ جواب درست و صحيحي براي طرح بندي هاي مدرن مجلات وجود ندارد. همه آن ها داراي ويژگي هاي مشابه اي مي باشند، با اين تفاوت كه شايد برخي از آن ها داراي امكانات و وجه هاي ويژه و بخصوصي باشند.

دريابيد كه چه چيزي بيشتر براي شما كاربرد دارد و با اين گرايش ها همراه شويد تا بتوانيد وبلاگ خود را وارد سبك طراحي هاي مجله اي آينده و مدرن بسازيد و نتايج بهتري را كسب كنيد.


طراحي هاي آينده وبلاگ ها و طراحي سايت

من مي توانم دنيايي را تصور كنم كه وبلاگ نويس ها هم چنان طراحي هاي ساده تر وبلاگ خود را در كنار سايت هاي مجله اي، راه اندازي مي نمايند.

هيچ چيز اشتباهي در راه انداي وبلاگ هاي شخصي وجود ندارد و در حقيقت من پيشنهاد مي كنم تا طرح بندي هاي قديمي را براي وبلاگ هاي شخصي و يا براي برند هاي كوچك تر خود باز هم نگاه داريد و استفاده كنيد.

اما براي مجلات بزرگ و برند هاي مشهور، يك اجباري وجود دارد كه از طراحي ساده وبلاگ ها دوري گزينند. و با توجه به اين گرايش هاي گفته شده، به راحتي مي توانيد طرح بندي هاي جديدي را براي وب سايت مجله اي خود به كار ببنديد كه به خوبي با نشريات قدرتمند تان مطابقت مي يابد و مي توانند نتايجي را براي شما به بار آورند كه با استفاده از طرح بندي ها قديمي هرگز نمي توانستيد به آن دست يابيد.

منبع: طراحي سايت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 13

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 56
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 59
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 198
  • بازدید ماه : 301
  • بازدید سال : 945
  • بازدید کلی : 44822
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی