loading...

طراحي سايت

بازدید : 215
11 زمان : 1399:2

در طراحي سايت گاهي اوقات مشكلاتي به وجود مي آيد كه از آن به عنوان اشتباهات مهلك ياد ميشود . اگر با اين اشتباهات اشنا نيستيد اين مقاله را ازدست ندهيد.

هر دو نظريه بسته به اين كه چه كسب و كار و حرفه اي داريد، درست است. اما، به چه نحوي در مي يابيد كه كدام مورد سازگار شما و كسب و كار تان است؟ به چه نحوي مي توانيد مطمئن شويد كه شما يك طراح طراحي سايتي هستيد كه مي داند راجع به چه چيزي صحبت مي كند و مرتكب خطاي نمي شويد؟

در اين نوشته خطاهايي كه احتمال دارد در طراحي سايت مرتكب شويد را براي تان بيان مي كنيم. خبر خوش اين است كه همه اين مشكلها داراي قواعد و راهكار هايي هستند كه مي توانيد از آن ها در سايت خود پيروي نماييد. از اين رو، شما بايست در هر نوع طراحي سايتي كه داريد از اين قواعد اساسي استفاده نماييد و هم چنين بايست بدانيد كه به چه نحوي اين موردهاي را در طراحي سايت خود به كار ببنديد.


هم چنين، مي توانيد از اين قواعد براي اطمينان يافتن از اين كه طراح طراحي سايت تان مي داند چه كاري انجام مي دهد، استفاده نماييد. تنها به اين خاطر كه يك شخص، طراح سايت خوبي است به اين معنا نيست كه همه موردهاي را راجع به طراحي سايت بي نقص مي داند. و تنها به اين خاطر كه برخي طراحي سايت انجام مي دهند به اين معني نيست كه آن ها مي دانند به چه نحوي طراحي سايتي را بسازند كه بازديدكننده هاي به مشتري هاي سايت تبديل شوند. به قواعدي كه در اين نوشته بيان مي شود، توجه بسياري نماييد و اگر لازم است تا به منظور اطمينان يافتن از طراحي سايت تان كه آيا نتايجي كه مي خواهيد را براي تان به ارمغان مي آورند يا خير، مي توانيد از اين قواعد استفاده نماييد. قواعدي كه در اين نوشته بيان مي شود را درك نماييد و همواره در طراحي سايت خود به كار ببنديد.

خطاي اول: فونت هاي خيلي كوچك در طراحي سايت
نخستين خطايي كه افراد در زمينه ايجاد طراحي سايت خود مرتكب مي شوند، استفاده از فونت هاي خيلي كوچك است.

علت اين امر اين است كه اكثر طراحي سايت ها داراي فونت هاي كوچك هستند. استاندارد فونت ها حدود 12Px است و همواره همه اشخاص از اين اندازه فونت كمك مي گيرند.اما به مرور زمان افراد دريافتند كه 12px براي خواندن متن در دنياي آنلاين خيلي دشوار است. هنگامي كه صفحه نمايش 24 اينچ از صورت اشخاص فاصله دارد، فونت هاي كوچك احتمال دارد براي خواندن دشوار باشند.

افراد هم چنين دريافتند كه شما مدت زمان محدودي در اختيار داريد تا توجه بازديدكننده هاي را به خود جلب نماييد. يك تحقيق هم چنين نشان مي دهد كه شما تنها 8 ثانيه فرصت داريد تا نظر مخاطبان را به خود جلب نماييد. اين زمان يك ثانيه كم تر از مدت وقتي است كه يك شخص به ماهي قرمز نگاه مي اندازد. مطالعات مشابه اي نيز معين مي كند كه اشخاص تنها 28 درصد كلمه هاي يك صفحه طراحي سايت را مي خوانند.

براي اين كه نظر مخاطبان را به طراحي سايت خود جلب نماييد، بايست موردهاي زير را مراعات نماييد:

1.نوشتن تيتر عالي براي جلب نظر مخاطبان طراحي سايت .
2. نوشتن مطلبهاي عالي براي اينكه آن ها را تشويق به خواندن بيشتر از 28 درصد از كلمه هاي يك صفحه سايت نماييد.
3. استفاده از يك فونت براي تيتر سايت كه به اندازه كافي براي جلب نظر مخاطبان كافي باشد.
4. مطمئن شويد كه فونت متن عمده به اندازه كافي براي خوانده شدن سازگار است، از اين رو خوانندگان سايت از خواندن متن خسته نمي شوند.
به علات همگي استدلال هايي كه در بالا ذكر شد، اندازه فونت متن طراحي سايت ها در چند سال گذشته افزايش يافته است و 14px دست كم ترين فونت استفاده شده در طراحي سايت ها است و حتي برخي طراحي سايت ها نيز از فونت ها بزرگ تر 18px كمك مي گيرند.

موردي كه بايست به ياد داشته باشيد اين است كه هدف نوشتن متن، خواندن آن است. هنگامي كه از يك نويسنده خوب كمك مي گيريد و يا خود با دقت و با زحمت زياد متن سايت خود را مي نويسيد، بايست مطمئن شويد كه اين متن ها خوانده مي شوند و به وسيله فونت هاي كوچك، از ديد مخاطبان سايت پنهان نمي شوند. هم چنين بايست مطمئن شويد كه مخاطبان در خواندن اين متن ها با مشكلي رو به رو نيستند.

شما هم چنين بايست به ياد داشته باشيد كه همگي فونت ها در يك اندازه نيستند. 16 Px از فونت Arial قادر است كوچك تر از 16 Px در يك فونت ديگر باشد. شما احتياج داريد هنگامي كه مي خواهيد يك فونت را گزينش نماييد، اين موردهاي را بدانيد. از اين رو شما به صورت دلخواه يك فونت 19 Px را گزينش نمي نماييد، آن هم تنها به اين خاطر كه طراحي سايت ديگري از آن استفاده كرده است.

به ياد داشته باشيد كه فونت فوتر قادر است كوچك تر از قسمت هاي ديگر باشد و به منزله يك متن فرعي سايت محسوب مي شود، اما اگر شما موردهايي نوشته ايد كه مي خواهيد افراد و مخاطبان سايت آن را بخوانند، دست كم از 16 Px استفاده نماييد. اگر به حرف من نيز اعتماد نداريد، مي توانيد نوشته طراحي سايت Smashing را مطالعه نماييد كه راجع به اين قضييه است: 16 پيكسل براي متن عمده طراحي سايت. هر ميزاني كمتر از 16 پيكسل، قادر است خطاي بزرگي باشد.

خطاي دوم: اسلايدرهاي متحرك در طراحي سايت
من هنوز درك نمي كنم كه به چه دليلي خيلي از طراحي سايت ها از اسلايدر هاي متحرك كمك مي گيرند.
آيا آن ها موثر هستند؟ آيا سبب تبديل بازديدكننده سايت به مشتري طراحي سايت مي شوند؟ آيا براي اين كه اطلاعاتي را به مشتري هاي و مخاطبان سايت خود ارائه دهيد، مناسب ترين راه هستند؟

در بيشتر مواقع، اين گونه نيست.

هنگامي كه موردهاي متحرك و چرخنده را در طراحي سايت مورد آزمايش قرار داديم، متوجه شده ايم كه راه خيلي ناسازگاري براي نمايش دادن مطالب طراحي سايت است.

بنرهاي چرخنده قطعا ناسازگار هستند و بايست به سرعت از طراحي سايت حذف شوند.

به چه دليلي بايست مخاطبان سايت را با چنين موردهاي متحركي آزار برسانيم و سبب شويم در كنترل اين مطلب خيلي ضعف داشته باشند؟ به چه دليلي نبايست به مخاطبان سايت گزينه اي ارائه دهيم كه بيشترين كليك را در سايت سبب شوند؟

از اين رو، به چه دليلي اكثر افراد از اين اسلايدرها در طراحي سايت خود كمك مي گيرند، در حالي كه خيلي ناسازگار هستند؟

مناسب ترين استدلالي كه توانستم به دست بياروم اين است كه اين اسلايدر هاي متحرك به نظر جالب و تكنولوژي يافته و مدرن مي آيد، و براي برنامه نويسان طراحي سايت اجراي اين مورد خيلي آسان است. بر اساس اين دو استدلال و خاطري كه گفته شد، تاجران مي گويند: "من يكي از اين اسلايدرهاي جالب و متحرك را در طراحي سايت خود مي خواهم." و طراحان سايت هم موافقت مي نمايند، به اين خاطر كه به نظر مورد جالبي مي آيد و براي مخاطبان سايت خيلي هم دشوار نيست.

اما تاجران بايست بدانند كه آيا اين موردهاي در طراحي سايت شان موثر است و آيا مناسب ترين راه انتقال اطلاعات و مطلب به مخاطبان سايت م باشد يا خير. اشخاصي نظير PEEP LAJA, CHRIS GOWARD, TIM ASH و خيلي از اشخاص ديگري كه در زمينه بازاريابي و طراحي سايت مهارت دارند، به اين امر معتقد نيستند.
براي حل نمودن اين مشكل، شروع به پرسيدن سوال هايي از خودتان نماييد، مناسب ترين راه براي نمايش اطلاعات به جاي استفاده از اسلايدر هاي كه در طراحي سايت هاي ديگر مشاهده مي نماييد، چيست؟

هنگامي كه موضوع ايجاد يك طراحي سايت مي شود، دستورالعمل هاي زير را براي گرفتن نتيجه هاي عالي در اين زمينه به كار ببنديد:

1.تنها به اين خاطر كه طراحي سايت هاي ديگر از اسلايدرها استفاده كرده اند، آن ها در طراحي سايت خود به كار نبريد. (حتي اگر طراح تان اين پيشنهاد را به شما كند).

2.ملاحضه نماييد كه مناسب ترين شيوه براي نمايش دادن اطلاعات تان در صفحه اول سايت به جاي استفاده از اسلايدرها چيست. نبايست كوركورانه از طراحي سايت رقيبان خود كپي برداري نماييد.

3. همواره موردهايي در كسب و كار تان هست كه بخواهيد تبليغ نماييد، اما شما مي توانيد آن ها را در قسمت هاي دورتر از بالاي صفحه سايت به كار ببريد، نظير پايين صفحه و يا همراه يك دكمه در بالاي صفحه طراحي سايت. يك پيشنهاد ويژه از كسب و كار خود گزينش نماييد و آن را در سايت برجسته سازيد و بعد باقي كارها را به طراحي سايت و فروشگاه ساز خود بسپاريد.

4.به يك هدفي فكر نماييد كه مي خواهيد در طراحي سايت خود اجرا نماييد. روي آن فوكوس كرده و از اين هدف براي همگي دكمه هاي فراخواني به سهيم شدن در طراحي سايت استفاده نماييد.

حتي اگر مجددا به حرف من اعتماد نداريد، در اين جا نوشته هايي هست كه مي توانيد براي اطمينان يافتن از اين قضييه، مطالعه بفرماييد:

بنرهاي چرخنده در طراحي سايت؟ به آن ها نه بگويد.

پيشنهاد ها و مولفه هاي چرخنده در طراحي سايت- معضل عمده در صفحه اول طراحي سايت ها.

خطاي سوم: فونت ها با كنتراست پايين در طراحي سايت
ديگر خطاي بزرگ كه افراد در زمينه طراحي سايت مرتكب مي شوند، استفاده از فونت ها با كنتراست پايين است.

كنتراست پايين به معني يك فونت روشن در پس زمينه ​آشكار و يا يك فونت تيره در پس زمينه تيره است. من مطمئن نيستم كه اين مورد آيا در طراحي پرينتي مناسب است يا خير، اما به هيچ وجه در طراحي سايت ها به طور سازگاري عمل نمي كند.

شما همواره مي خواهيد تا مطالب طراحي سايت تان تا جايي كه مي شود براي خواندن آسان باشد. نوشته اي كه از طراحي سايت SMASHING در بالا معرفي نموديم، به ما مي گويد كه ميزان خوانايي يك فونت شيوهن در طراحي سايت براي اشخاص 40 سال نصف اشخاص 20 سال است. اين مورد در سن 60 سالگي نيز 20 درصد كاهش مي يابد. علاوه بر اين، حدود 9 درصد از آمريكايي ها نيز در بينايي خود مشكل دارند.

آيا باز هم با وجود اين موردهاي واقعا مي خواهيد خواندن مطالب سايت را براي بازديدكننده هاي سايت تان دشوار ايجاد كنيد، مخصوصا هنگامي كه به زحمت آن ها را به طراحي سايت خود تشويق كرده ايد؟

فونت با كنتراست پايين همواره ايده بدي در طراحي سايت ها است.

شما همواره مي توانيد اين مشكل را با استفاده از فونت هايي با كنتراست بالا حل نماييد. اگر پس زمينه تيره است، فونت گزينشي بايست روشن باشد و اگر پس زمينه ​روشن است، فونت بايست تيره باشد.

من در اين زمينه نيز يك گام جلوتر رفته ام. همواره در كنار رنگ سياه و سفيد، تركيب رنگ هاي نادري به كار مي رود كه براي متن طراحي سايت سازگار است. برخي زمانها طراحان از فونت خاكستري روشن تر در پس زمينه سفيد و يا از فونت آبي ​روشن در پس زمينه آبي تيره كمك مي گيرند.

منبع: طراحي سايت

در طراحي سايت گاهي اوقات مشكلاتي به وجود مي آيد كه از آن به عنوان اشتباهات مهلك ياد ميشود . اگر با اين اشتباهات اشنا نيستيد اين مقاله را ازدست ندهيد.

هر دو نظريه بسته به اين كه چه كسب و كار و حرفه اي داريد، درست است. اما، به چه نحوي در مي يابيد كه كدام مورد سازگار شما و كسب و كار تان است؟ به چه نحوي مي توانيد مطمئن شويد كه شما يك طراح طراحي سايتي هستيد كه مي داند راجع به چه چيزي صحبت مي كند و مرتكب خطاي نمي شويد؟

در اين نوشته خطاهايي كه احتمال دارد در طراحي سايت مرتكب شويد را براي تان بيان مي كنيم. خبر خوش اين است كه همه اين مشكلها داراي قواعد و راهكار هايي هستند كه مي توانيد از آن ها در سايت خود پيروي نماييد. از اين رو، شما بايست در هر نوع طراحي سايتي كه داريد از اين قواعد اساسي استفاده نماييد و هم چنين بايست بدانيد كه به چه نحوي اين موردهاي را در طراحي سايت خود به كار ببنديد.


هم چنين، مي توانيد از اين قواعد براي اطمينان يافتن از اين كه طراح طراحي سايت تان مي داند چه كاري انجام مي دهد، استفاده نماييد. تنها به اين خاطر كه يك شخص، طراح سايت خوبي است به اين معنا نيست كه همه موردهاي را راجع به طراحي سايت بي نقص مي داند. و تنها به اين خاطر كه برخي طراحي سايت انجام مي دهند به اين معني نيست كه آن ها مي دانند به چه نحوي طراحي سايتي را بسازند كه بازديدكننده هاي به مشتري هاي سايت تبديل شوند. به قواعدي كه در اين نوشته بيان مي شود، توجه بسياري نماييد و اگر لازم است تا به منظور اطمينان يافتن از طراحي سايت تان كه آيا نتايجي كه مي خواهيد را براي تان به ارمغان مي آورند يا خير، مي توانيد از اين قواعد استفاده نماييد. قواعدي كه در اين نوشته بيان مي شود را درك نماييد و همواره در طراحي سايت خود به كار ببنديد.

خطاي اول: فونت هاي خيلي كوچك در طراحي سايت
نخستين خطايي كه افراد در زمينه ايجاد طراحي سايت خود مرتكب مي شوند، استفاده از فونت هاي خيلي كوچك است.

علت اين امر اين است كه اكثر طراحي سايت ها داراي فونت هاي كوچك هستند. استاندارد فونت ها حدود 12Px است و همواره همه اشخاص از اين اندازه فونت كمك مي گيرند.اما به مرور زمان افراد دريافتند كه 12px براي خواندن متن در دنياي آنلاين خيلي دشوار است. هنگامي كه صفحه نمايش 24 اينچ از صورت اشخاص فاصله دارد، فونت هاي كوچك احتمال دارد براي خواندن دشوار باشند.

افراد هم چنين دريافتند كه شما مدت زمان محدودي در اختيار داريد تا توجه بازديدكننده هاي را به خود جلب نماييد. يك تحقيق هم چنين نشان مي دهد كه شما تنها 8 ثانيه فرصت داريد تا نظر مخاطبان را به خود جلب نماييد. اين زمان يك ثانيه كم تر از مدت وقتي است كه يك شخص به ماهي قرمز نگاه مي اندازد. مطالعات مشابه اي نيز معين مي كند كه اشخاص تنها 28 درصد كلمه هاي يك صفحه طراحي سايت را مي خوانند.

براي اين كه نظر مخاطبان را به طراحي سايت خود جلب نماييد، بايست موردهاي زير را مراعات نماييد:

1.نوشتن تيتر عالي براي جلب نظر مخاطبان طراحي سايت .
2. نوشتن مطلبهاي عالي براي اينكه آن ها را تشويق به خواندن بيشتر از 28 درصد از كلمه هاي يك صفحه سايت نماييد.
3. استفاده از يك فونت براي تيتر سايت كه به اندازه كافي براي جلب نظر مخاطبان كافي باشد.
4. مطمئن شويد كه فونت متن عمده به اندازه كافي براي خوانده شدن سازگار است، از اين رو خوانندگان سايت از خواندن متن خسته نمي شوند.
به علات همگي استدلال هايي كه در بالا ذكر شد، اندازه فونت متن طراحي سايت ها در چند سال گذشته افزايش يافته است و 14px دست كم ترين فونت استفاده شده در طراحي سايت ها است و حتي برخي طراحي سايت ها نيز از فونت ها بزرگ تر 18px كمك مي گيرند.

موردي كه بايست به ياد داشته باشيد اين است كه هدف نوشتن متن، خواندن آن است. هنگامي كه از يك نويسنده خوب كمك مي گيريد و يا خود با دقت و با زحمت زياد متن سايت خود را مي نويسيد، بايست مطمئن شويد كه اين متن ها خوانده مي شوند و به وسيله فونت هاي كوچك، از ديد مخاطبان سايت پنهان نمي شوند. هم چنين بايست مطمئن شويد كه مخاطبان در خواندن اين متن ها با مشكلي رو به رو نيستند.

شما هم چنين بايست به ياد داشته باشيد كه همگي فونت ها در يك اندازه نيستند. 16 Px از فونت Arial قادر است كوچك تر از 16 Px در يك فونت ديگر باشد. شما احتياج داريد هنگامي كه مي خواهيد يك فونت را گزينش نماييد، اين موردهاي را بدانيد. از اين رو شما به صورت دلخواه يك فونت 19 Px را گزينش نمي نماييد، آن هم تنها به اين خاطر كه طراحي سايت ديگري از آن استفاده كرده است.

به ياد داشته باشيد كه فونت فوتر قادر است كوچك تر از قسمت هاي ديگر باشد و به منزله يك متن فرعي سايت محسوب مي شود، اما اگر شما موردهايي نوشته ايد كه مي خواهيد افراد و مخاطبان سايت آن را بخوانند، دست كم از 16 Px استفاده نماييد. اگر به حرف من نيز اعتماد نداريد، مي توانيد نوشته طراحي سايت Smashing را مطالعه نماييد كه راجع به اين قضييه است: 16 پيكسل براي متن عمده طراحي سايت. هر ميزاني كمتر از 16 پيكسل، قادر است خطاي بزرگي باشد.

خطاي دوم: اسلايدرهاي متحرك در طراحي سايت
من هنوز درك نمي كنم كه به چه دليلي خيلي از طراحي سايت ها از اسلايدر هاي متحرك كمك مي گيرند.
آيا آن ها موثر هستند؟ آيا سبب تبديل بازديدكننده سايت به مشتري طراحي سايت مي شوند؟ آيا براي اين كه اطلاعاتي را به مشتري هاي و مخاطبان سايت خود ارائه دهيد، مناسب ترين راه هستند؟

در بيشتر مواقع، اين گونه نيست.

هنگامي كه موردهاي متحرك و چرخنده را در طراحي سايت مورد آزمايش قرار داديم، متوجه شده ايم كه راه خيلي ناسازگاري براي نمايش دادن مطالب طراحي سايت است.

بنرهاي چرخنده قطعا ناسازگار هستند و بايست به سرعت از طراحي سايت حذف شوند.

به چه دليلي بايست مخاطبان سايت را با چنين موردهاي متحركي آزار برسانيم و سبب شويم در كنترل اين مطلب خيلي ضعف داشته باشند؟ به چه دليلي نبايست به مخاطبان سايت گزينه اي ارائه دهيم كه بيشترين كليك را در سايت سبب شوند؟

از اين رو، به چه دليلي اكثر افراد از اين اسلايدرها در طراحي سايت خود كمك مي گيرند، در حالي كه خيلي ناسازگار هستند؟

مناسب ترين استدلالي كه توانستم به دست بياروم اين است كه اين اسلايدر هاي متحرك به نظر جالب و تكنولوژي يافته و مدرن مي آيد، و براي برنامه نويسان طراحي سايت اجراي اين مورد خيلي آسان است. بر اساس اين دو استدلال و خاطري كه گفته شد، تاجران مي گويند: "من يكي از اين اسلايدرهاي جالب و متحرك را در طراحي سايت خود مي خواهم." و طراحان سايت هم موافقت مي نمايند، به اين خاطر كه به نظر مورد جالبي مي آيد و براي مخاطبان سايت خيلي هم دشوار نيست.

اما تاجران بايست بدانند كه آيا اين موردهاي در طراحي سايت شان موثر است و آيا مناسب ترين راه انتقال اطلاعات و مطلب به مخاطبان سايت م باشد يا خير. اشخاصي نظير PEEP LAJA, CHRIS GOWARD, TIM ASH و خيلي از اشخاص ديگري كه در زمينه بازاريابي و طراحي سايت مهارت دارند، به اين امر معتقد نيستند.
براي حل نمودن اين مشكل، شروع به پرسيدن سوال هايي از خودتان نماييد، مناسب ترين راه براي نمايش اطلاعات به جاي استفاده از اسلايدر هاي كه در طراحي سايت هاي ديگر مشاهده مي نماييد، چيست؟

هنگامي كه موضوع ايجاد يك طراحي سايت مي شود، دستورالعمل هاي زير را براي گرفتن نتيجه هاي عالي در اين زمينه به كار ببنديد:

1.تنها به اين خاطر كه طراحي سايت هاي ديگر از اسلايدرها استفاده كرده اند، آن ها در طراحي سايت خود به كار نبريد. (حتي اگر طراح تان اين پيشنهاد را به شما كند).

2.ملاحضه نماييد كه مناسب ترين شيوه براي نمايش دادن اطلاعات تان در صفحه اول سايت به جاي استفاده از اسلايدرها چيست. نبايست كوركورانه از طراحي سايت رقيبان خود كپي برداري نماييد.

3. همواره موردهايي در كسب و كار تان هست كه بخواهيد تبليغ نماييد، اما شما مي توانيد آن ها را در قسمت هاي دورتر از بالاي صفحه سايت به كار ببريد، نظير پايين صفحه و يا همراه يك دكمه در بالاي صفحه طراحي سايت. يك پيشنهاد ويژه از كسب و كار خود گزينش نماييد و آن را در سايت برجسته سازيد و بعد باقي كارها را به طراحي سايت و فروشگاه ساز خود بسپاريد.

4.به يك هدفي فكر نماييد كه مي خواهيد در طراحي سايت خود اجرا نماييد. روي آن فوكوس كرده و از اين هدف براي همگي دكمه هاي فراخواني به سهيم شدن در طراحي سايت استفاده نماييد.

حتي اگر مجددا به حرف من اعتماد نداريد، در اين جا نوشته هايي هست كه مي توانيد براي اطمينان يافتن از اين قضييه، مطالعه بفرماييد:

بنرهاي چرخنده در طراحي سايت؟ به آن ها نه بگويد.

پيشنهاد ها و مولفه هاي چرخنده در طراحي سايت- معضل عمده در صفحه اول طراحي سايت ها.

خطاي سوم: فونت ها با كنتراست پايين در طراحي سايت
ديگر خطاي بزرگ كه افراد در زمينه طراحي سايت مرتكب مي شوند، استفاده از فونت ها با كنتراست پايين است.

كنتراست پايين به معني يك فونت روشن در پس زمينه ​آشكار و يا يك فونت تيره در پس زمينه تيره است. من مطمئن نيستم كه اين مورد آيا در طراحي پرينتي مناسب است يا خير، اما به هيچ وجه در طراحي سايت ها به طور سازگاري عمل نمي كند.

شما همواره مي خواهيد تا مطالب طراحي سايت تان تا جايي كه مي شود براي خواندن آسان باشد. نوشته اي كه از طراحي سايت SMASHING در بالا معرفي نموديم، به ما مي گويد كه ميزان خوانايي يك فونت شيوهن در طراحي سايت براي اشخاص 40 سال نصف اشخاص 20 سال است. اين مورد در سن 60 سالگي نيز 20 درصد كاهش مي يابد. علاوه بر اين، حدود 9 درصد از آمريكايي ها نيز در بينايي خود مشكل دارند.

آيا باز هم با وجود اين موردهاي واقعا مي خواهيد خواندن مطالب سايت را براي بازديدكننده هاي سايت تان دشوار ايجاد كنيد، مخصوصا هنگامي كه به زحمت آن ها را به طراحي سايت خود تشويق كرده ايد؟

فونت با كنتراست پايين همواره ايده بدي در طراحي سايت ها است.

شما همواره مي توانيد اين مشكل را با استفاده از فونت هايي با كنتراست بالا حل نماييد. اگر پس زمينه تيره است، فونت گزينشي بايست روشن باشد و اگر پس زمينه ​روشن است، فونت بايست تيره باشد.

من در اين زمينه نيز يك گام جلوتر رفته ام. همواره در كنار رنگ سياه و سفيد، تركيب رنگ هاي نادري به كار مي رود كه براي متن طراحي سايت سازگار است. برخي زمانها طراحان از فونت خاكستري روشن تر در پس زمينه سفيد و يا از فونت آبي ​روشن در پس زمينه آبي تيره كمك مي گيرند.

منبع: طراحي سايت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 13

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 93
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 250
  • بازدید ماه : 353
  • بازدید سال : 997
  • بازدید کلی : 44874
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی